Generelt

Hva er KickBack.no?
Hvordan fungerer KickBack.no?
Hvordan gis KickBack?
Hvor kan jeg se hvor mye KickBack jeg har tjent?
Hvor mye er 1 KickBack?
Hva kan jeg bruke min KickBack på?
Koster det noe å bli medlem?
Hvilke butikker er med?
Kan dere legge til butikk XX?
Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?
Hvem står bak KickBack?
Hvordan avinstallerer/fjerner jeg KickBack sin nettleserplugin?

Kjøp og KickBack

Hvordan handler jeg for å få KickBack?
Hva skjer hvis jeg returnerer en vare eller endrer bestillingen?
Hvordan fungerer KickBack med abonnementer?
Hvordan fungerer KickBack med rabattkoder?
Hvordan fungerer KickBack med gavekort?
Hva betyr preliminær, registrert, bekreftet og avvist?
Min KickBack har ikke blitt registrert - hva gjør jeg?
Hvordan kan jeg sikre at KickBack blir registrert?
Hvordan sjekker jeg om jeg har Adblock e.l. installert?
Jeg har fått feil KickBack - hva gjør jeg?
Hvorfor har jeg fått 0,- i KickBack på et kjøp som er registrert?

Utbetaling

Hvordan leveres gavekortene?
Hvorfor er det gebyr på noen gavekort?
Hvordan fungerer bankutbetaling?
Når kommer utbetalingen?
Hva er automatisk utbetaling?
Hva er engangsutbetaling?

Hva er KickBack.no?

KickBack.no er et fordelsprogram for netthandel og gir deg penger tilbake (cashback) når du handler i mer enn 200 nettbutikker. Prisen på det du kjøper forblir det samme, men du vil i etterkant få en «kickback» på ditt kjøp og din oppsparte kickback får du rett inn på din bankkonto en gang i måneden eller kan veksles ut i gavekort. Det er helt gratis, trygt og uforpliktende å bli medlem hos oss. KickBack.no er en del av Schibsted som også eier FINN, VG og Aftenposten.

Hvordan fungerer det?

Det er veldig, veldig enkelt. Du må først registrere en konto og logge inn på KickBack.no. Deretter går du inn på butikkoversikten, finner den butikken du ønsker å handle hos og klikker deg inn til nettbutikken.

Prisen i butikken er den samme, men i etterkant får du kickback inn på din konto hos oss.

En gang i måneden overføres din godkjente kickback direkte til din bankkonto, eller du kan løse den inn i gavekort.

KickBack er ikke involvert i selve handelen som foregår på butikkens nettside. Din opptjente kickback vil ikke trekkes fra i nettbutikken, men gis til deg i etterkant via KickBack.no

Hvordan gis KickBack?

Kickbacken gis i forskjellige former. Noen av våre partnerer gir en fast kickback per kjøp, mens andre tilbyr en kickback som regnes ut fra kjøpssummen. Denne kickbacken gir Kickback.no ut igjen til deg som medlem. Du finner mer informasjon om hvilken kickback som gis i hvilke butikker i butikkoversikten. Vær oppmerksom på at de fleste partnere beregner kickback ut i fra sin omsetning, det vil si at moms og frakt trekkes i fra.

Hvor kan jeg se hvor mye kickback jeg har opptjent?

Du vil alltid kunne se hvor mye kickback du har opptjent i din profil på forsiden av KickBack.no når du er logget inn. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 2 uker før all kickback blir registrert fra nettbutikkene.

Hvor mye er 1 kickback i kroner?

Vi ønsker ikke å gjøre det komplisert og forvirre deg med poeng, bonussystemer og annet tull. Hos oss er 1 kickback = 1 krone.

Hva kan jeg bruke min kickback på?

Hver eneste måned overfører vi automatisk din opptjente og godkjente kickback til din bankkonto helt gebyrfritt. Alternativt kan du veksle din kickback inn i gavekort fra kjente norske butikker.

Koster det noe å bli medlem?

Nei, det er helt kostnadsfritt og uforpliktende å bli medlem hos KickBack.no. Det er butikkene som betaler for tjenesten og som gir deg KickBack for dine kjøp.

Hvilke nettbutikker er med?

Listen over nettbutikker som gir deg kickback utvides og oppdateres kontinuerlig. Vi strever etter å ha en rekke store og små butikker i mange kategorier og nisjer og vi er konstant på jakt etter nye partnere. Den mest oppdaterte og gjeldende listen over butikker finner du alltid på butikkoversikten.

Kan dere legge til butikk XX hos Kickback.no?

Savner du din favorittbutikk? Ta kontakt med din butikk og tips dem om at du gjerne vil se dem hos KickBack. Vi gjør vårt ytterste for å få inn så mange butikker som mulig.

Hvordan kan jeg melde meg av nyhetsbrevet?

Nederst i hvert nyhetsbrev er det en lenke. Klikk på den, og du vil ikke motta flere nyhetsbrev fra oss.

Hvem står bak Kickback.no?

KickBack.no eies og drives av det norske selskpet KickBack AS (NO993 389 986MVA). KickBack AS er deleid av Schibsted Vekst, et selskap i Schibsted Media Group som også eier FINN, VG, Aftenposten og en rekke andre kjente selskaper.

Kjøp og KickBack

Hvordan handler jeg for å få KickBack?

Det er lett å bruke KickBack og det er to måter du kan tjene KickBack på. Enten finner du din butikk via KickBack.no og går inn til butikken via våre nettsider før du handler. Alternativt installerer du vår nettleserplugin til Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer eller Opera. Med nettleserplugin vil du bli automatisk påminnet når du er inne i en butikk som gir KickBack og du kan aktivere KickBack fra vinduet som vises. Det er viktig at du alltid klikker på enten nettleserplugin eller via KickBack.no før du handler for at KickBack skal registreres korrekt.

Hva skjer hvis jeg returnerer/bytter en vare eller endrer bestillingen?

I de fleste tilfeller vil dette resultere i at ordren blir slettet i sin helhet. Er du usikker på deler av bestillingen din bør du derfor bestille disse produktene separat.

Hvordan fungerer Kickback.no med abonnementer?

Bestiller du f.eks. en reise, regnes bestillingen som EN transaksjon. Bestiller du et telefonabonnement, regnes bestillingen som EN transaksjon. De løpende kostnadene på et abonnement gir ikke bonus.

Hvordan fungerer KickBack med rabattkoder?

Du kan ikke kombinere kickback med rabattkoder som du har fått fra andre kilder enn KickBack.no, ei heller butikkenes egne nyhetsbrev. I slike tilfeller vil salget som regel bli godskrevet de som ga deg koden, og heller ikke dukke opp på din konto hos oss.

Hvordan fungerer KickBack.no med gavekort?

Du får stort sett kickback når du kjøper gavekort, men det finnes noen unntak. Dette opplyses det om på profilsiden. Du får stort sett ikke KickBack når du bruker et gavekort for å betale i butikken.

Hva betyr preliminær, registrert, bekreftet og avvist?

Et kjøp kan ha tre forskjellige statuser og dette oppdateres automatisk av nettbutikkene:

1. Preliminær - vi har fått et signal om et kjøp i sanntid, men ikke detaljert nok informasjon til å kunne beregne kickback. Ikke alle butikker benytter dette, i de fleste tilfeller vil dette kjøpet innen noen timer gå over til "Registrert".

2. Registrert - kjøpet er registrert og venter på godkjennelse og betaling av butikk.

Du finner informasjon om hvor lang tid hver butikk bruker på å betale i avsnittet "Erfaringer" på butikkbeskrivelsene. Forsinkelsen skyldes først og fremst angrerett (14 dager + frakt + behandlingstid) kombinert med månedlig fakturering, men det varierer fra butikk til butikk hvor lang tid dette tar.

3. Bekreftet - kjøpet er godkjent, betalt av butikk og klar til uttak
4. Avvist - kjøpet er avvist av butikk. Som regel skyldes dette retur eller bruk av andre rabatter

Min KickBack har ikke blitt registrert - hva gjør jeg?

I de fleste tilfeller registreres kickback i løpet av få timer, men det kan ta opp til 2 uker før salg blir registrert og i vårt system. Hvis kickback ikke er registrert i vårt system, har det ikke blitt registrert salg hos vår tredjepartsleverandør. Årsakene kan, blant annet, være noe av følgende:

1. Bruk av rabattkoder/kupongkoder som ikke vises på Kickback.no
2. Bruk av programvare som blokkerer annonser, cookies og sporing (Adblock, Ghostery, Avast!, AVG, Spybot etc.)
3. Bruk av gavekort som betalingsmiddel. I noen tilfeller kan også handling på kreditt føre til ikke registrering.
4. Retur eller avbestilling av hele eller deler av ordren.
5. Tekniske problemer hos butikk

Sjekk at dine innstillinger er korrekte FØR du handler og at du handler umiddelbart etter å ha trykket på lenken via Kickback.no Har du hatt problemer tidligere kan det lønne seg å installere en ny nettleser, eksempelvis Opera, uten å importere innstillinger fra eksisterende nettlesere og bruke denne for å klikke på lenkene og handle. Du kan etterlyse manglende KickBack hos vår brukerstøtte inntil 3 måneder etter at du har gjort bestillingen.

Hvordan kan jeg sikre korrekt registrering av KickBack?

Det finnes dessverre en del situasjoner hvor KickBack ikke blir registrert korrekt. For å sikre at du får KickBack registrer korrekt bør du alltid sørge for følgende:

1. Forsikre deg om at du ikke har installert programvare eller innstillinger som blokkerer cookies (f.eks. Adblock, Ghostery, Avast!)
2. Klikke rett før du skal handle - klikk på nytt hvis du gjør flere enkelt kjøp
3. Ikke benytte rabattkoder som ikke står på denne siden

Hvordan sjekker jeg om jeg har Adblock e.l. installert?

Programvare som blokkerer sporing fører til at våre samarbeidspartnere ikke vet at du kom fra KickBack. Du må derfor bruke en nettleser uten slike verktøy, det er ikke tilstrekkelig å "slå de av" eller å avblokkere enkeltsider.

Eksempler på verktøy som sletter sporing: AdBlock, Avast!, Ghostery, Disconnect. Disse er enkle å lage, det finnes derfor svært mange og vi kan derfor ikke gi deg en komplett liste. For å sjekke om du har slike installert i din nettleser gjør du følgende:

  • Firefox: Klikk på følgende lenke about:addons
  • Google Chrome: Klikk på følgende lenke chrome://extensions/
  • Internet Explorer: Klikk på tannhjulet øverst til høyre, klikk på "Manange Add-ons". Se under "Toolbars and Extensions", og "Tracking Protection"
  • Safari: Gå i Safari-menyen, velg Innstillinger (Preferences). Velg fanen Utvidelser (Extensions)

Jeg har fått feil KickBack - hva gjør jeg?

Våre partnere rapporterer som regel tilbake ordreverdier uten MVA og frakt. Ordreverdien som det regnes kickback utifra er dermed lavere enn prisen du har betalt i butikken. Hvis du fortsatt mener du har fått feil KickBack kan du ta kontakt med kundeservice og vi vil svare deg i løpet av kort tid.

Jeg har fått 0 i kickback på min bestilling

Kickback regnes kun i hele kroner. Hvis ordreverdien var så lav at kickback er mindre enn én krone, vil du ikke få kickback på dette kjøpet.

Ubetaling

Hvordan leveres gavekortene?

Gavekortene leveres i de fleste tilfeller hjem til deg i postkassa. Noen gavekort leveres elektronisk over e-post. Dette står spesifisert på gavekortets side når du bestiller.

Hvorfor er det gebyr på noen gavekort?

Gebyrene er for å dekke porto og den fysiske utsendelse av gavekort. Vi tjener ingenting på disse gebyrene. Elektroniske gavekort har ikke gebyr.

Hvordan fungerer bankutbetaling?

Du må oppgi bankkonto, adresse og fødselsdato og vi vil en gang i måneden utbetale godkjent kickback direkte til din bankkonto. Du kan velge engangsutbetaling eller automatisk, begge deler forutsetter at du har nådd minimumsbeløpet på kr 200.

Når kommer utbetalingen?

Bankutbetalinger gjøres via Nordea og kjøres siste mandag i måneden. Utbetalingen vil normalt da være på din konto dagen etter og vil være fra «KICKBACK AS». På helligdager vil utbetalingen ikke kjøres og først kjøres etter helligdagene.

Hva er automatisk utbetaling?

Du kan huke av for «Automatisk utbetaling» for å automatisk få overført din godkjente kickback til din bankkonto månedlig. Din kickback overføres siste mandag i måneden hvis du har tjent opp mer enn minimumsgrensen på 200,-

Hva er engangsutbetaling?

Hvis du ikke vil ha automatisk utbetaling månedlig kan du velge å spare opp din kickback til større engangsutbetalinger. Engangsutbetalingen gjøres på samme tidspunkt som vanlige utbetalinger, dvs. siste mandag i måneden.